Harry-en-Elly-return-to-Costa-Rica-2011.reismee.nl

Dag 10 en 11, Jumanji bungalows

Dag 10 en 11, Jumanji bungalows.

Gisteren de mangrove tocht gemaakt, heel veel dieren gezien, allerlei vogels en kaaimannen, verschillende papagaaien en apen,was een 3 uur durende boot reis heel leuk. We wilde nog naar het Indianen dorp maar begon heel heftig te regenen dus zijn we terug gereden naar ons hotel waar we heerlijk gerelaxed hebben.

Vanochtend zijn we weer op de boot gestapt, de auto achter gelaten in Sierpe en nu helemaal zuidelijk de jungle weer in gegaan, boottocht was pittig, we moesten door de branding heen, heel heftig maar leuk, duurde ongeveer 5 kwartier, we werden met een quad opgehaald met zijn drieën op zo’n ding en een hoop tassen was grappig. Nu zitten we bovenop een berg met waanzinnig uitzicht, deze dagen hebben we all in geboekt en de lunch waar heerlijk en gaan zo aan het avond eten beginnen. Vanmiddag nog met een gids op pad geweest en toen kwamen de poncho;s toch echt van pas, het begon keihard te regenen maar nat waren we toch al want we liepen dwars door rivieren heen.

Morgen hebben we een trip geboekt en moeten om half 5 opstaan en worden om 5,15 opgehaald, echt prettig nottttttttttttttttttt, we gaan weer met een boot mee naar een nationaal park waar we gaan hiken ( door de jungle struinen), heb nu al spijt dat ik ja heb gezegd, maar we gaan weer mooie dingen zien, haaien en vele andere dieren.

Maar nu gaan we eten en morgen weer een verhaaltje als ik de puf heb hahaha.

Verders zijn we allebei helemaal opgeknapt en zitten hier gewoon in paradijs, even verderop is een eiland waar ze Jurassic park hebben opgenomen dus je kan de omgeving wel een beetje voorstellen.

@ Anita over een paar jaar gaan we met zijn allen het is geweldig en de kids zullen het ook te gek vinden.

Dag 10 en 11 Jumanji Deel II.

Wat een heftige dag, we zijn opgehaald met de quad, kwart voor 5, vanochtend vroeg, een rit door de jungle naar de kust om op een boot gezet te worden die weer door de branding heen moest varen, maar wat mooi die zonsopgang met alle mist vanuit de jungle. Geweldig om zo langs de kust te varen, vanaf zee, de dampende kust te zien waar de gigantische golven stuk slaan op het strand. In de boot klappen we zo hard op het water wat je soms hard voelt nadreunen in je rug. Maar wel weer een vette ervaring rijker.

Plotseling een hoop commotie aan boord van het kleine bootje, een zwerm met vogels trekt de aandacht. Dolfins, dolfins, wordt er geroepen en voor we het weten springen er achter elkaar dolfijnen rond de boot. Wauw, eindelijk zien we ze deze keer echt, terwijl we toch echt op weg waren naar het “La Sirena” (Nationaal park Corcovado). We zijn maar gaan filmen met onze camera want een foto maken is vrij kansloos, zo snel springen ze om ons oren. Elly heeft een goeie shot, in de verte, die zullen we wel op de blog zetten als we thuis zijn… maar in werkelijkheid waren zer echt dichtbij. Of ik wat heb kunnen registreren moet nog blijken….

Na ruim 5 kwartier aangekomen in het park, meteen de rimboe in op mijn slippers, El op haar gympen, en de twee meiden die meevoeren op echte wandelschoenen. Het is moeilijk om te bepalen wat het beste schoeisel is voor zo’n trip….. De gids liep op zijn blote voeten…

Weer verschillende apen gezien een everzwijntje met 2 jonkies, de jaguars waar we op hadden gehoopt hadden geen zin, we hebben de Sirena trail gelopen van 4 kilometer met een lucht vochtigheid van 95% , dus we waren kapot vanmiddag, maar supermooi. Door allerlei beekjes, de modder, rode mieren Op de boot liepen ze nog over mijn benen, weinig muggen, dat valt erg mee hier (je zit hier toch in Jurassic park J). (terwijl ik hier typ zit mijn beeldscherm onder de meest vreemde insecten, die komen af op het licht…)

Volgens mij zijn we vandaag wel kilo’s vocht verloren maar dat word nu zeker weer bijgevuld. Nu zitten we weer bovenin het restaurant met het geweldige uitzicht. De cabinas zijn echt zoals je kan verwachten, geen warm water dus koud douchen en regelmatig valt het licht uit. Super grote spin gezien (in de kamer, meegnomen op een stoel die we buiten hadden staan) En alweer enkele kolibries gespot, op oog hoogte vliegend in de lucht (direct oogcontact) drinkend van de nectar van een van de mooie bloemen naast de cabin, maar natuurlijk net ff geen camera bij de hand.

Eergisteren zijn we in El Mono Feliz uit wezen eten met een stel andere Nederlanders die hier vandaag zijn gearriveerd en die Harry vanmiddag al tegen kwam in de vallei, zijn nemen ook de quad naar boven en komen straks met ons eten, gezellig!!

Oh ja, de naam Jumanji komt van het boek (bij ons misschien beter bekend van de film met Robin Williams) Past compleet bij de entourage, laat je fantasie maar de vrije loop… Bij deze dus een film tip….

Het gaat niet hard maar Elly heeft wel wat aan haar Spaanse lessen gehad, ik red me ook nog wel, ben nog steeds niet uitgedroogd…. (J) haar tot op mijn schouders…