Harry-en-Elly-return-to-Costa-Rica-2011.reismee.nl

Dag 12 en 13 Mar de Luz

Dag 12 en 13 Mar de Luz;

Gistermorgen weer vroeg opgehaald met de quad om ons naar het strand te brengen waar ons bootje klaar lag om ons weer naar de bewoonde wereld te brengen. Vladimir had dit keer een aanhanger geregeld voor onze koffers. Harry was een beetje brak van de Cuba Libre’s de vorige avond, maar Simone heeft een lekker ontbijtpakketje meegegeven (fruit met een broodje gebakken ei) zodat we niet met legen maag de zee op zouden gaan. We zijn fantastisch opgevangen en geholpen.

Helaas die ochtend geen water en geen stroom, dus we konden ons niet douchen, alle kleding nog vochtig, dus we stonken vreselijk, de zee was redelijk glad en het stukje van de branding de rivier in ging heel soepel. Daarna vol gas naar het afzetpunt. Het water op de rivier was zo glad als een spiegel, je zag de palmen en mangrove bomen heel strak weerspiegelen in het water, een prachtig gezicht als je dat met hoge snelheid voorbij ziet flitsen. Je zag de mensen aan boord een beetje wegdoezelen, heerlijk wakker worden met die zwoele wind zo in je gezicht en door je haren (de beste haarföhn tot nu toe voor Elly) Geen krokodillen meer gezien, maar wel een stel ara’s die een stukje meevlogen stroomopwaarts. Uiteindelijk aangekomen met de modder nog aan onze kuiten en op de koffers. Bij aankomst even lekker wezen ontbijten en toen weer een kleine 4 uur verder rijden naar Jaco. De maximum snelheid hier is 80Km per uur, de wegen laten ook geen hogere snelheid toe, bij een dorp ga je weer terug naar 40 en bij de talloze scholen die je passeert moet je 25Km per uur. Vaak geen kind te zien, we passen de snelheid niet helemaal aan en rijden gewoon mee met het lokale verkeer (de Tico’s nemen het niet zo nauw…)

Na een koffiestop bij een mooie Soda langs de weg reden we door de oliepalm plantages richting Jaco. We reden daar zo de bewoonde wereld binnen er staan hier wat hogere gebouwen (op 1 hand te tellen) en links en recht van de weg allerlei winkeltjes, barretjes met terrasjes en restaurantjes. De afgelopen weken nog niet zoveel mensen bij elkaar gezien. Het ziet er gezellig uit

We zijn aangekomen Hotel Mar de Luz en wat een luxe, een toilet die het doet, stroom een warme douche en zelfs airco, (zwembad met jacuzzi) yeahhhhhhhhhhhhh we zijn weer in het beschaafde land, maar we hadden het voor geen goud willen missen daar in de bush bush.

Vandaag gaan we lekker een beetje slenteren in deze badplaats even de laatste dingetjes kopen, lekker relaxen aan het zwembad vanavond lekker uit eten, en dan morgen gaan we weer naar de hoofdstad San Jose voor de laatste nacht.

We vertrekken maandag om dinsdag aan te komen.

Harry en Elly

Anja

Jeetje zeg wat gaat die tijd erg snel geniet nog maar even :-) en dan hoppa naar oktober toe .
Dike kus en doe nog voorzichtig love you xxxx

Roy

Ja, de tijd gaat snel. Maar zo te lezen hebben jullie mooie dingen gezien en genoten. Lekker hoor. Geniet nog van de laatste dagen. Hier mis je niks. Ja alleen de regen en harde winden. XX

jolanda

tis tochniet te geloven dat het zo snel gaat de tijd
geniet nog dan maar ff heel veel ervan hahahha
dikke kus jezus

Willem en Remi

De tijd ging supersnel maar de herinneringen zijn voor eeuwig!Geniet nog ff lekker,nu kan het nog!!

Elly

We hebben nog 3 dagen .............gaan we lekker van genieten, vanmiddag winkelen en naar het strand, vanavond lekker uit eten.........

Anja

Ja hoor geniet nog maar ff en eet smakelijk wij hebben net (linda en ik) sushi gegeten bwen vrij vanavond heb een feest xxx

Marcelle

Hoi Elly en Harry,

Jullie hebben alles zo leuk beschreven dat ik het gevoel had erbij te zijn:-)

Geniet nog van die laatste dagen !!!

xx Marcelle

Francis

Goh, ik vind t zelf gewoon jammer dat de vakantie alweer op zn eind loopt... raar gevoel.

Kan je nagaan hoe het voor jullie is.. Wat een indrukken en belevenissen, geweldig hoor! Dat moet ik echt ook een keer doen..

Nou nog lekker even genieten van de laatste dagen en een goeie thuisreis toegewenst!
xxx

maxime

Oh lekker zwembadje met jacuzzi! dat is wel even anders dan de jungle. Ziet er top uit!
geniet er nog maar even van!!
In nederland is het niet zulk lekker weer

xxxjes van hier

nicht maxime

Herman/Yvonne

Wel luitjes, dit is echt op avontuur, zo voelden de pioniers zich ook, zonder luxe, die ga je pas missen als je ze niet meer hebt. Geweldig,zoveel kleine dingen die je alleen daar kunt ervaren, hebben jullie na dit avontuur het hele eiland gehad of komt er nog een derde trip?

Liefs,H/Y.

Elly

Ja Herman en Yvonne er komt waarschijnlijk nog een derde trip, we zitten er al over te praten. We zijn nu wel bij iedere kust geweest maar natuurlijk niet alles kunnen zien. Zo meteen naar ons laatste hotel, vliegtuig stoelen zijn al gereserveerd...........

ma .

nou, elly , het was lekker 2 moten heb ik op . toen heb ik maar wt verzonnen , en tym blaadjes er overheen gestrooit, smaakte best, smaakte naar zalm , en dat was de bedoeling
man heerlijk , mijn buikje zit vol de gemalen tym, mee laten pocheren nou zo weer een nieuw resept verzonnen en nog lekker ook . ja , of ik heb geen smaken , dat zou ook kunnen , maar ik vond het lekker . dus wees gerust . doeiiiiiiiiiiixx

Henk en Carolien

Hoi Harry en Elly, ja ook wij willen ff reageren.
Jullie trip zit er alweer bijna op, en jullie hebben het weer prachtig gehad. Geniet nog van de tijd dat jullie hier zijn. We hebben geen verhalen gelezen over spannende hoogte dingen. Prettige terug reis en misschien tot een volgende keer. groetjes vanaf Heliconia island

elly

Hé Henk en Carolien, ja we hebben weer genoten, en de canopy tour gaat niet meer gebeuren denk ik, die heeft Harry toen gedaan maar daar blijf het bij........
Maar ooit gaan we terug komen, tis een geweldig mooi land,we hebben weer genoten,
Harry en Elly,
El ayuno,lo que hace el bien

'King

Nou Har & El,
Daar gaan jullie dan... Hoelaat vliegen jullie het luchtruim in? Als het een beetje meezit zie ik jullie snel weer! Ik heb namelijk een hhop te bespreken. Stuur maar even een smsje als jullie weer in town zijn. Dan bel ik je terug ;-).
Vlieg voorzichtig (dus niet teveel wiebelen in de JumboJet) en dan zie ik jullie weer spoedig 'Back In Dorp'!

Take care!

King