Harry-en-Elly-return-to-Costa-Rica-2011.reismee.nl

Aftellen is begonnen

Nog precies 2 maanden dan staan we weer op Schiphol om via Madrid naar San Jose, Costa Rica te vliegen, we moeten nog een spuit halen, DTP (Difterie, Tetanus en Polio) .

En nog wat kleine boodschapjes, stuk kaas voor Peter de eigenaar ( Amsterdammer) van het eerste hotel, en tuurlijk kaas voor mij zelf, koffie, melk en suiker en waterkoker/bekersgaan ook mee. We huren een auto met een koelbox dus de drankjes kopen we daar hahah.

Tis zo heerlijk om smorgens vroeg heerlijk een bak koffie te nemen en te luisteren naar de natuur, alle dieren worden wakker, de nevel hangt over het gebergte, heerlijk luisteren naar de vogels en de brul apen. En het is zo heerlijk om de zonsondergang te zien met een heerlijk koel drankje en luisteren hoe alle dieren zich klaar gaan maken voor de nacht.

We moeten nog shoppen voor een stel kaplaarzen, ja ja het is regentijd, sochtends en smiddags zon maar eind van de middag kan er een lekker buitje over komen en als we dan nog aan het rijden zijn kunnen kleine poeltjes opeens iets groter zijn en niet wetend of je er door kan met de auto, dus eerst er doorheen lopen, we proberen eind van middag wel weer in het hotel te zijn maar je weet nooit.Regen cape hebben we al, zie foto.

We willen graag over de hangbruggen in het oerwoud, en we gaan naar een Leguanen resort/opvang centrum, ik ga nog een dagje mee om Costaricaans kaas te maken, allerlei parken (oerwoud)bezoeken en hopelijk de Quetzal en de Luiaard te spotten. We gaan als we mazzel gaan we Dolfijnen en Walvissen zien. En nog veel meeeeeeeeeeeeeer....

Quetzal.

Loopbruggen door het oerwoud.

Luiaard

Brug naar hotel kamer.

Maar goed het is nog dromen, eerst nog een paar weken werken, voordat we vertrekken zal ik weer een verhaaltje schrijven en dan begint het echt. Zou leuk zijn als jullie reageren, zo houden we daar toch het thuisfront bij ons.

Pura Vida !!

Elly en Harry

Els

Wat klinkt dit al goed zeg, laat staan als het zover is.
Veel plezier met allebei voorpret.

Mo van Heijst

Hmmmm.. die kaplaarzen doen het helemaal!!! Daar willen wij tzt wel een foto van!!! Van jullie saampjes!!!

queenie

Leuke kaplaarzen gezien bij de HEMA (met bloemetjes ook voor Harry). Maar eerlijk gezegd denk ik dat deze te glad zijn om te lopen over de bruggen. Bovendien heb je vreselijke zweetvoeten dus zou ik gaan voor een beter alternatief (waar je later ook meer aan hebt). Koop één maal goede hoge wandelschoenen die ook waterbestendig zijn. Wil je niet teveel geld uitgeven ga dan naar de ANWB. Let wel, ook in de zomermaanden goede sokken aan doen ! Om het helemaal af te maken een regenkapje om je haar netjes te houden en een schouderparaplu als extra accessoire. Ik verheug me inderdaad op de foto's !

Elly

Lilian, wat ben je toch weer lief voor me.
Een regen cape hebben we al. (foto toegevoegd)Wandelschoenen zijn niet hoog genoeg dus moeten echt kaplaarzen zijn, we hebben hier nog een bon liggen van de ANWB dus dat komt goed, en op de loopbruggen hebben we gewoon onze wandelschoenen aan.

Kus Elly

Ton

Voorpret is al bijna net zo leuk als de vakantie zelf.
Ik leef met jullie mee en ben benieuwd als de berichtgeving uit CR binnendruppelt.
Zelf zijn we aan het voorpretten op een rondreis door Noorwegen en Zweden. Groetjes uit Wieringerwerf.

Willem en Remi

Heerlijk om er nu al van te dromen!!Het echte werk moet nog komen!Het zal er prachtig zijn!Lekker genieten gaan!