Harry-en-Elly-return-to-Costa-Rica-2011.reismee.nl

Dag 2 en 3 Tree House Lodge Bambu House

Dag 2 en 3.

Van Dos Palmas naar Tree house lodge.

5 uur wakker en ff mailen en internetten. Lekker koffie gezet met mijn nieuwe waterkoker, die werkt perfect op 110 volt,buurtjes wakker gemaakt die worden om half 6 opgehaald voor excursie. Nog even op de chat met Anja Tetteroo.

Na een lekker ontbijt is de auto afgeleverd en alles erop en eraan, Tomtom en een koelbox heel belangrijk, Tomtom ingesteld en klaar om te vertrekken, het zou een rit zijn van ongeveer 6 uur, we hebben er ongeveer 7 uur over gedaan, af en toe stoppen voor koffie en eten. Het weer is gigantisch, nog niets te merken van regentijd, althans toen wij gisteren aankwamen regende het toch wel degelijk en goed ook.

De weg hier naartoe was redelijk goed, de meeste wegen hier zitten vol gaten en schut je in de auto van de ene naar de andere kant.

Bij de kust aangekomen is het het land van de bananen, volop plantages en grote vrachtwagens die ze vervoeren naar de grootste haven van Costa Rica, in Limon, prachtig gezicht. Bekende namen zoals Delmonte, Chiquita, die allemaal vervoerd worden met grote containers die we op zee zagen vertrekken. Het was een mooie rit met een groot stuk langs de kust aan de Caribische zee, onderweg koffie gedronken en aan het strand wezen lunchen, waar we de container schepen uit zagen varen.

Eenmaal uit de auto voel je de zinderende hitte op je afkomen, heerlijk, dat geeft een extra dementie aan het vakantie gevoel. Nog een klein uurtje tuffen en we komen aan bij “The Tree House Lodge”

We melden ons bij de receptie waar ons wordt vertelt dat we nog 100 meter door mogen rijden want we hebben een eigen opgang. We wachten bij de poort die al snel wordt geopend door de receptionist (Martin) We rijden door de poort en staan op ons eigen privé parkeer plaats, ruimte genoeg voor enkele auto’s….

We stappen uit en kijken tegen de zijkant van ons “Bamboo House” werkelijk fantastisch. Tijdens de korte rondleiding zien we de buiten doucheruimte en jacuzzi, echt geweldig! BBQ staat klaar, alleen nog ff shoppen en misschien (morgen) de fik er in….

We ploffen snel neer op het balkon en spotten een kolibrie, die ik snel nog even weet vast te leggen. Wat zijn die beestjes klein, deze zat op een tak maar ik hoop dat ik er nog een al vliegend vast kan leggen de komende periode. Het begint al snel te schemeren, een kabaal van krekels en andere dieren barst los, en niet te vergeten de kreet van een brulaap, echt tropische geluiden dus, genieten! Een borreltje erbij en straks lekker eten, en slapen. Het was een fantastische dag, morgen staat ons ontbijt om half 8 klaar op het balkon, wat een service….

****

Om 4 uur werden we wakker van kraaiende haan en de brulapen, dus niet veel meer geslapen, dan maar koffie zetten en buiten zitten en luisteren naar de dieren. Lekker een douche genomen in de buiten badkamer en relaxed buiten gezeten. Nu zitten we bij de receptie even wat dingen regelen, vanmiddag wordt de jacuzzi opgewarmd en morgen ochtend een Leguanen toer doen. Vanmiddag nog even naar het privé strand en even het stadje in.

Tot zover ons verslag, later meer.

Oh ja het is ruim 30 graden………

Harry en Elly

Reacties

Reacties

anita

heyyyy elly en harry

mensen wat klinkt dat allemaal fantastich zeg wat je allemaal vertelt
leuk hoor om te lezen

ik wens jullie heel veel plezier en geniet er lekker van
en ik lees gezellig mee

kus anita

Roy

Leuk om te lezen. Klinkt goed allemaal. Mooie foto. Genieten hè al die mooi geluiden 's morgens? Net een jungle fabriek. Geniet ze. Xx

ma

ik zit telezen en roep alleen , kreunend, oh oh oh, voor mij was dat ohoh oh heerlijk mooi die kolibri, oh oh . weet je nu hoe ik me voeloh oh te veel te kort geschoten in het leven . oh wat maken jullie mij lekker . wat ben ik tekort gekomen . dit is een ervaring die ik graag zou mee willen maken oh oh . en in die korte tyd al zo veel gezien en mee ge maakt . ik weet niet of ik nog meer wil weten , dan ga ik dood . liefs je moetie

ma

hier heb ik het koud , jammer dat je de kachel heb uit gedaan , en het is winderig en koud . vanmiddag laat is het wat beter geworden , maar nog een koude wind en junior lust de piet rauw. ik moet hem echt in de gaten houden , maar heb het door dat ik alles ziet . dus ik houd hem maar dicht bij me , wat hij ook wel lekker vind , die smichem.alles goed hier , en doet rustig aan , tegen de tyd dat je terug kom , ruim ik de boel pas op . ja, ja , ben wel veranderd hoor , ben liever lui dan moe . ik heb ook vacantie denk ik maar . liefs en beiden kussies van ma zalm .

anita nick max

hai daar in jullie paradijs, wat super zeg allemaal!
genieten en best onwerkelijk dat jullie daar zijn he?
prachtig wij blijven heerlijk doorwerken en genieten van jullie mooie foto"'s ha ha hele dikke kus van ons xxxxxx

Willem en Remi

Dit klinkt wel ff anders dan wat wij hier in Artis hebben!!Heerlijk toch!!Geef je ogen maar goed de kost en geniet lekker!!Doeiiiiii vanuit een beetje winderig en fris Nederland!

Marcelle

Hoi Elly en Harry,

Leuk om jullie ervaringen te lezen, doe de brulapen de groetjes van me :-)

Luitjes geniet ervan en ik ben benieuwd naar het vervolg.

xx Marcelle

Queenie

Ai dat buitenbadje, tja dat had ik ook wel gewild!
Jammer, komt nog wel een keer. Die haan is minder, ik zou ook geen oog meer dicht doen. Aan de andere kant is het maar zo (als dat het enige is). In ieder geval veel plezier en lekker genieten. Ons wacht ook weer een lang weekend! Oh en ik lees nu pas dat tante Riet bij jullie in huis zit. We rijden volgende week even langs. Goed tante Riet? Even een bakkie doen. Of wil je liever een keer naar Artis, kijken naar een kolibir? We horen het wel.

Anja Tetteroo

Hoi El en Har hebben jullie geen oordopjes bij je?
Geweldig wat jullie allemaal mee maken zeg.
Veel plezier nog Wally en Annie xxxxx

Cyrellia

Hoi Tante Elly en Ome Harry!
Klinkt allemaal goed, leuk om te lezen!!
Fijne vakantie en heel veel plezier.
Dikke kus Cyrellia

Francis

Zoooowww heee, dat klinkt alweer super!!! Wat een mooie foto van die kolibri hee!
Top, die jacuzzi!!!!

dikke tuut uit t frisse Fryslan!
xx

Egidia

Zo dat klinkt allemaal heerlijk zeg. Ik kijk er nu nog meer naar uit om met mijn vriend René op 5 september te vertrekken. Dus schrijf maar veel dan kom ik veel te weten over Costa Rica. Tegen de tijd dat wij gaan zal ik je wel eens uithoren over hoe en wat van een reisblog.
We genieten in ieder geval van jullie verhalen...................

Heel veel liefs en dikke knuff van BS
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

luisa

ik kan het woord jacuzzi, 30 graden, mooie brullende apen, en tropisch niet meet horen en ik ben pas bij dag 2 en 3! (hier heb je niets daarvan!!) heel veel plezier jullie nog en smeert je goed in! tot snel lieve lui
xx luisa y yo espiero que cuando voltas tu espanol sera mucho mejor!! hahah -xx-

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!