Harry-en-Elly-return-to-Costa-Rica-2011.reismee.nl

Dag 4 en 5 deel II en deel III

Dag 4 en 5 deel III

Half 7 wakker dus dat is netjes voor deze kant van de wereld. Na het ontbijt zijn we vandaag naar de vulkaan gegaan maar met veel te weinig benzine dus bijna boven aan de vulkaan stonden we daar met al een tijdje een knipperend lichtje van de benzine meter, jeetje wat krijg je het daar warm van, wij bij een hotel, het enige hotel op de kilometers hoge berg, vragen om benzine, nee u moet ongeveer 14 kilometer naar beneden rijden en daar hebben de lokale mensen wel wat benzine pfffffffffffff

Wij naar beneden, de auto begon al hele rare geluiden te maken, zuigende geluiden van alsof nu echt de laatste druppel er door heen ging, eindelijk een “soda” gevonden (eethuisje) maar helaas geen benzine, de dame zei ik ga wel even bellen en gelukkig verderop het dorp was er een oud mannetje die wel wat benzine had, hij vroeg voor 8 liter ongeveer 7 euro, nou die man heeft de dag van zijn leven gehad met 15 euro en bijna zijn voeten gekust te hebben.

Wij op zoek in de “middle of nowhere” naar een benzinestation en gelukkig gevonden, 30 km verderop…. maar die vulkaan hadden we nog niet gezien dus wij die helse weg maar weer terug, wat een kronkel weg met grote gaten erin pfffffffffffff en op het randje van de afgrond rijden, eng hoor.

Maar wat een indrukwekkend gezicht, alle bomen rond de top waren grijs, gewoon verbrand door de hitte, van de kleine “erupties” van tijd tot tijd. De 4x4 auto heeft echt moeten werken daar, sommige stukken was het zo stijl dat het leek alsof de auto stil kwam te staan op de rotsige weg naar de top. Ha, dat dachten we, net voor we er bijna waren was de weg afgesloten. In verband met de uitstoot van giftige gassen was het blijkbaar niet verantwoord om verder te gaan. Maar het was wel indrukwekkend allemaal.

Daarna weer naar beneden even 1,5 uur later ergens in Santa Kruz op een terrasje heerlijk gezeten, met een lekker drankje, intussen weer terug in het hotel, lekker gedoucht en nu wachtend op “Kip in het Mandje” oftewel onze halve kip met patat en groeten.

En als toetje wilde ik wel een likeurtje en raad wat ze hier hadden, heerlijk een grote bel vol !!

(speciaal voor Herman en Yvonne)

En wat is het ???????

Morgen gaan we weer verder naar ons volgend hotel een uurtje of 5 rijden door berg gebied, ( nog steeds in de binnenlanden) en tja mensen sorry maar dat staat weer een Jacuzzi voor ons klaar………………………… Hotel “Dantica Lodge”

@ Rodin niet van die rare ideeën bij een jacuzzi

@ Mama, Junior heeft het goed bij je

@ Anita, Lilian V, al op de koffie geweest bij Tante Riet?

@ Herman en Yvonne, hier hebben ze em ook hoor !!

Overmorgen weer een verhaal en foto;s van de vulkaan die staan nog op Harry's zijn camera,die komen later.

Pura Vida, Adios Harry en Elly

*****

Dag 4 en 5 deel II

Rond een uur of twaalf zijn we vertrokken van de kust naar het binnen land, hier is het ook weer prachtig, echt met kronkelwegen de bergen in, we zitten nu op 3350 meter boven de zee spiegel. Het hotel is iets groter opgezet met een goede (open) keuken, waar we vanavond ook lekker gaan eten, voor weinig!!

Onderweg zijn we nog gestopt bij een echt Costaricaans truckers café en koffie en Gallo Pinto (lokaal gerecht) gegeten, we zitten nu nog op het balkon en zien de mist naar ons toe trekken de temperatuur zakt ook enorm, gelukkig wisten we dat dus hebben lange broek en jasjes bij ons. Maar we vinden het prima, bij de kust was het 36 graden dus de verkoeling vinden we wel lekker.

Morgen gaan we naar de vulkaan, dus dan weer meer nieuws.

Willem en Remi

Heerlijk om weer nieuwe dingen te zien!Geeft je weer inspiratie en energie dus laat het maar komen toch??Doeiiiii

Roy

Groeien er tassen aan de bomen?

benthe

ik zou bijna kannibaal worden als ik jou zo in die kookpot zie dobberen!

Elly

Er groeit van alles aan bomen haha

Egidia & René

Heerlijk dat jullie er zo van genieten.
Veel liefs xxxxxxxxxxxxxxxx

Herman

Als dit zo doorgaat dan kom jullie wel op Discovery Chanel, houdt moed en veel plezierlijk avontuur.

Willem en Remi

National Geographic is ook bij jullie??Maak er maar een mooie docu van!!!Doeiiiii

ma zalm

nou ik ga nog steeds mee met jullie,s reis.
net terug van jo . eerst naar nico en bets , toen naar jo . en de andere dAG NAAR DORDT , NAAR MIJNIE . lekker gewinkeld en naar het hofje geweest , waar we hartelijk ontvangen zijn .bij de hema wezen eten , en later bij mijnie haar dochter overheerlijke groente soep. toen weer terug naar , junior ndie mij hartelijk ontving met een blijde miauw. groetjes el en harry , veel plezier verder . doeiiii oant sjen