Harry-en-Elly-return-to-Costa-Rica-2011.reismee.nl

Dag 6 en 7 Dantica Lodge (Harry ziek)

Dag 6 en 7 Dantica Lodge

Helaas is Harry vannacht ziek geworden, heeft heel de nacht liggen kotsen, het kan niet van het eten zijn want ik heb hetzelfde op als hem, ik denk dat hij een goede griep te pakken heeft, vanochtend zijn we om 9 uur gaan rijden, deze keer heb ik gereden zo’n kleine 4 uur, de berg op naar onze cabina (huisje), gelukkig hadden we hulp met onze koffers en nu ligt Harry te slapen, hopelijk voelt hij zich beter na het slapen, en kan hij eindelijk weer even iets eten. De jongens die onze koffers sjouwde zeiden dat het raar weer was want het regende niet, tot nu toe hebben we alleen op de eerste dag even een buitje gehad, verders nog niet in de regentijd periode.

Dantica Lodge ligt middenin het regenwoud “Cloud Forest” hoog in de bergen, boven en onder en in de wolken, het uitzicht is dan ook fantastisch. We zitten 3025 meter boven de zeespiegel in “The valley of San Gerardo”.

Ik zit nu op de veranda (helemaal ingesmeerd met DEET) en kreeg al gelijk bezoek van een vogel die me aankeek van wat doe je hier, wilde een foto maken maar weg was hij. De cabina ziet er netjes uit, tv, mini bar, koelkast, koffiezetapparaat en een badkamer met jacuzzi, helaas geen buiten jacuzzi, hoe snel kan je verwend zijn, maar daar in tegen zit je in de jacuzzi voor een groot raam zodat je zo de vallei in kan kijken, ook niet verkeerd. De bijgevoegde foto’s is ons uitzicht van het balkon en vanuit ons bed, een kamer met hele grote ramen. En zelfs een ecologisch kacheltje want het kan s’avonds en s’nachts goed koud worden hier.

Ook hier doen ze veel aan het eco systeem, zo heb je overal aparte prullenbakken voor je afval, zelfs wc papier mag je niet door spoelen, moet je ook in een apart bakje doen, kan ook te maken hebben met het afvoer systeem want dat is hier overal, zijn we al gewent. Het water hier uit de kraan komt dan ook uit een berg waterval en kunnen we gewoon drinken. (volgens de beschrijving)

Ik hoop dat ze hier ook van die brulapen hebben die vind ik helemaal te gek, het klinkt als blaffende honden je hoort ze meestal s’ochtends vroeg of s’avonds als het gaat schemeren, nu hoor ik allerlei vogels geen idee welke het zijn, we hebben wel zo’n lijstje gekregen om vogels te spotten maar dat gaat me te ver.

Intussen is Harry wakker geworden en heeft een kopje thee binnen gehouden met een half broodje, volgens mij heeft hij wel verhoging en moet em goed in de gaten houden, hij slaapt nu weer verder.

Getverderrie ben even van plekkie veranderd, zat met mijn rugrichting tegen een boom aan en komen vreemde geluiden uit, ben niet bang hoor maar weet niet wat het is, jakkie, al die vreemde geluiden moeten nog even wennen. Het is hier ook dan koud en dan weer warm, komt door de wolken, je ziet de wolken zo naar beneden komen en dan is het fris, het trekt net zo snel weer op en het is weer lekker.

Zo hebben we deze keer ook weer dingen geleerd over de jungle, zo zijn de bomen met stekels aan de bast meestal giftig, althans de bladeren, en de sappen van die bomen ga je hallucineren, je hartslag gaat omlaag totdat ie stopt en ben je dood!! Dus nergens aan komen met je handen. Die sappen gebruiken ook de indianen hier om vis te vangen, ze slaan het sap op maken een dam in het water gooien daar het sap in en de vissen komen boven drijven.

Heel veel amandel bomen (bij de kust) even met een kokosnoot de noot kraken en smaakt heerlijk, we hebben ook bladeren geproefd die naar knoflook en ui smaken, echt heel leuk.

17 uur, de schemering begint en de mist komt weer optrekken, dat is echt een gaaf gezicht hoor, het is intussen steen koud geworden zit binnen met dekentje om me heen en lange broek en jas aan, brrrrrrrrr. En ik moet zo naar buiten want binnen mag ik niet roken, tis wat hé.

Ik ga nu stoppen voor vandaag, straks gaan we eten in het restaurant, stukkie door de jungle lopen maar er lagen hier ook Nordic Walking stokken dus die kunnen we misschien gebruiken.

***

Intussen zijn we een nacht verder en met Harry gaat het stukken beter,, het schijnt toch een soort griep te zijn, dus mensen je niet druk maken.

Adios, Elly

jolanda

nou gelukkig niks ernstig dan
maar wat een mooi uitzicht zeg ben echt jaloers nee hoor grapje
ga maar lekker genieten dikke kus jezus

Ad en Els

Nou, gelukkig gaat het beter en kunnen jullie weer verder genieten. (K)

j.vanheijst@tiscali.nl

Arme Harry!!!! Wel helemaal "uitgeslapen".. zo te zien!! Beterschap @ Harry!! Genietse verder!!!!

Groetjes,
MO

ma zalm .

bedankt voor je belletje . maar gelukkig klonk je al beter, doe maar rustig aan , el kan ook rijden dus no probleem. alleen jammer , dat was niet de bedoeling. wel koud boven he . gelukkig heb je er op gerekend , en heb wat warms meegenomen . verders alles kits . ben een dag weg geweest , en werd blij ont haald , door junior . hij is lief , kijk me steeds verliefd aan , . ja, zeg ik dan , ik blijf hier hoor tot ze terug zijn . het wordbinnen iets warmer , dus hij zit nu voor open raampje in de eet kamer .
na dat harry heeft verteld welk knopje . hij staat nu weer uit . jongens dit was het thuis front tot later . toedeloe de oppas . marietje . xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Roy

Beterschap Harry. Altijd vervelend als je ziek bent tijdens je vakantie. Maar dat heb je tenminste gehad. Pas op voor de vreemde geluiden, hahaha.

johnbali

ze hebben daar wel ilegaal gestookt bier nou proost beterschap

Marcelle

Hoi Elly en Harry,

Blij te lezen dat het weer wat beter gaat net Harry.

Veel plezier nog en vooral niet aan die bomen komen :-))

xxx Marcelle

Willem en Remi

Nou jongens,heel veel sterkte daar en dat Harry maar weer snel opknapt!

luisa

iiewull enge geluiden....
hahah eng :P

beterschap harry

Herman en Yvonne

Hoi luitjes, Harry, alcohol dood bacterien! El, die geluiden zijn vermoedelijk van kleine hagedissen die bevinden zich achter de schors, ongevaarlijk, net Gekko's. Wat een mooi uitzicht, echt een regenwoud. El, is er geen lokale gids die jullie de brulapen kan tonen?
xx,

Elly

Yvonne, alcohol werkt prima hahah en brulapen zaten niet in het regen woud

Miranda

Mogguh, tjeetje zeg dat is balen, hopelijk knap je snel op El. Maar wat is het toch super leuk daar en mis je ons echt niet, hahahaha. Geniet er nog maar van, een week is zo voorbij...
Beterschap!!! xxx